torsdag 9 augusti 2012

Lösning på ett I-lands problem.

Jag vill slå ett slag för en liten men bra produkt vi har i butiken. Om jag adderade tiden jag lagt på att leta efter försvunna hårnålar skulle det bli en deprimerande siffra. De gömmer sig alltid när man har bråttom och dyker upp när man inte behöver dem. I ett parti från en gammal smyckegrossist som jag köpte upp fanns ett stort gäng med hårnålskartor från 50-talet. Fina tänkte jag men säkert inte så praktiska. De flesta var gråa dessutom!?

Så i ett ögonblick av nöd fick jag för mig att prova dem själv. Och! De sitter som en smäck, glider inte, inga plastpluttar som lossnar och grått göms perfekt i blont hår. Det borde jag räknat ut för länge sedan. Har jag inte en tråd som matchar ett tyg använder jag ofta en neutralt grå istället. Bäst av allt är att jag har obegränsad tillgång på de här spännena. Finns även i svart för mörkhåriga och så det räcker till dig. En femma per karta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill veta vad du tycker!