söndag 7 oktober 2012

Crazy blanket lady!

Jag samlar på yllefiltar. Det är bara att titta på färgerna och mönsterna så förstår ni väl varför.!? Ett problem när man börjar få fler filtar än man kan använda är var de ska förvaras.  

 

Några av dem har jag i den här gigantiska resväskan från Alstermo Bruk. Ni vet de som även tillverkar spisarboxarna att förvara vinylskivor i som vi säljer i butiken. Den här väskan är gjord 40 eller 50-tal skulle jag gissa på. Skitfin och charmig med träribbor och en adresslapp tillhörande en fru Segerdahl från Hälsingborg som rest ända till Kalmar.



Sista bilden föreställer en väska från Alstermo Bruk som skickades med OS-truppen 1924 och som fortfarande går att specialbeställa. Jag är lite sugen på att höra mig för om jag kan ta in den i mitt sortiment.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill veta vad du tycker!