onsdag 17 november 2010

Fyra fantastiska filmer!

Spänning och drama för höstkvällar i soffan. En fin vän till mig har försett mig med fantastisk film i över ett år och jag vill dela med mig av mina favoriter. Här på temat thriller. Det kommer mera!



En mycket tidig zombiefilm. Vackert filmad med musikinslag som naglar sig fast i minnet. Modern och daterad på samma gång men fängslande.



Det goda mot det onda. En man med ett starkt budskap tatuerat över knogarna och en otäck agenda.



En film som ingen annan film. Totalt oförutsägbar. Futuristisk domedagsstämning i kalla krigets anda.



Förvånansvärt snygga "specialeffekter". En skrämmande vision om vad människans egen påverkan på naturen kan resultera i.

2 kommentarer:

  1. Mycket fint urval! Har mer åt dig, bl.a fler från den Val Lewton-box som I Walked With A Zombie ingår i.

    Det är skönt att känna ibland att filmens värld alltid finns där för en. Den bjuder in dig när den riktiga känns lite extra kall & ogästvänlig.

    SvaraRadera
  2. Precis så är det Mathias. Jag är dig evigt tacksam för att du väckt mitt intresse för film. Lånar gärna mer ur den där boxen!

    SvaraRadera

Jag vill veta vad du tycker!