söndag 26 juni 2011

Upphittat under helgen!

Två underbart vackra yllefiltar med en mönstring som jag inte sett förut. Försöker klura ut hur gamla de kan vara. De ser inte ut som de jag sett i kataloger från 40 eller 50-tal men stämmer inte heller med färgskalan från 60-tal. Kan de vara så gamla som 30-tal eller ännu äldre ändå? Den organiska mönstringen påminner om blomkrukor jag sett som hör hemma runt sekelskiftet 1900 men då skulle de inte vara i så fint skick. Det här blir en nöt att knäcka. Men som sagt fantastiskt fin kvalitet och färgställning. De fanns i ett fint hus där jag var gäst under midsommar.


Där hittade jag även lite lugn och ro för själen och en ny sida av Småland. Inte visste jag att det kunde vara såhär dramatiskt och kuperat. Vacker vy över Vättern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill veta vad du tycker!