onsdag 5 maj 2010

Stickapåstickapåstickastickastickapå...

Mycket i mitt jobb går ut på att producera saker så fort och enkelt som möjligt utan att göra avkall på design och kvalitet. Det är ett högt tempo i konfektionsbranschen och det gäller att få ut plaggen i rätt tid. För att varva ner har jag tagit upp ett hantverk som jag sett min mormor och mamma utföra under min uppväxt. Det är skönt att se något växa fram i sakta mak och roligt att bära ett plagg med personlighet.

Det är inte helt lätt förstås och mitt första projekt en, svart midjekort kofta, blev lite skev och stor på fel ställen men jag använder den ändå! Jag köpte en gammal kofta på loppis som jag använde som förlaga för att plocka ut mönstret. Medaljongerna som löper längs knäppningen fram och på axlarna blev jag i alla fall mycket nöjd med.


Nu ska jag göra en till och ändra lite i mönstret så passformen blir bättre. Den här gången blir den smaragdgrön! En ärm är påbörjad. Jag lägger upp en bild när den är klar!

2 kommentarer:

  1. älskar grönt! säg till om du stickar fler i grönt

    SvaraRadera
  2. När man är blond/svensk råtta som jag så kan det vara svårt med grönt. Men den här kulören tror jag funkar! Stickar du också?

    SvaraRadera

Jag vill veta vad du tycker!