onsdag 16 februari 2011

Halva jobbet

Efter att ha flyttat verkstan till mer praktiska och ljusa lokaler har jag kommit igång med att ta fram nya modeller igen. Här är första versionen av skjortblusen som jag nämnde i förra inlägget. Med inspiration av 50-tals förlagan, lång ärm med manschett och ficka med lock. Fin att stoppa ner. Fin att ha som utanpåskjorta. Fin att knyta. Jag är nöjd.




Men nu är bara halva jobbet gjort. Något jag fått lära mig den hårda vägen sedan jag började försöka lägga ut tillverkningen på fabrik. Det är svårt att hitta rätt samarbetspartner och få en kommunikation som fungerar så slutprodukten blir som man tänkt och till rätt pris. Men i det fall allt faller på plats är det bra att ha välgenomtänkta plagg på lut som bara väntar på att se dagens ljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill veta vad du tycker!