tisdag 15 februari 2011

Lånat från herrarnas!

Jag såg om Creature from the black lagoon från 1954 ikväll med min fina kompis Lisa. Den är föregångaren till många många många monsterfilmer och full med sekvenser man kan känna igen i senare produktioner. Fast nu var det inte det jag tittade efter denna gången! Jag jobbar med en ny skjortblus och Julie Adams visar upp just den modellen jag vill få till i den här filmen. För att vara på expedition på Amazonasfloden har hon väldigt många att välja på. Prickig, rutig, kakistyle, knytvariant med flera. De flesta bilderna jag hittade var tyvärr av henne i baddräkt. Inte så konstigt kanske men här är några exempel i alla fall.




Blusen är feminin men begränsar inte rörelsefriheten och påminner mycket om en klassisk herrskjorta. Kan varieras med lång eller kort ärm, dubbel eller en ficka och är fin att knyta i midjan. Lite jobb har jag kvar för att få till det rätta stuket men med inspiration från filmen ska jag nog få till det riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill veta vad du tycker!