torsdag 10 februari 2011

Svart svart noir

Ahhhh! Hur kunde det ta mig så många år att hitta fram till den underbara changern inom film som kallas noir! Dramatik, hårdkokta snutar, tuffa kvinnor, kvicka repliker, farlig kärlek, urtöntiga filmkyssar utan tunga och massor med snygga kläder. Tur att det finns så oändligt många så de inte tar slut heller. Senast sågs Road House där Ida Lupino gjorde starkast intryck. Vilken dame! Lite bilder på henne här nedanför. De två första från ovan nämnda film. Den sista är helt otroligt fin och går visst att köpa här.



2 kommentarer:

  1. Jag tycker du borde börja sälja gamla filmer i din butik!

    SvaraRadera
  2. Inget dumt förslag alls! Det hade jag utan tvekan gjort om inte min kollega redan hade hand om den biten! Jag köper en del av mina filmer av honom!

    SvaraRadera

Jag vill veta vad du tycker!