onsdag 21 april 2010

Beach 2010

Jag ääääääälskar att solbada. Så snart vädret tillåter slänger jag mig på hojen ner till ribban. Tårna i sanden, fikakorg och svalkande dopp. Kan det bli bättre!? Jag har sytt några bikinis som jag trivts bra med men nu är jag sugen på något nytt till denna sommaren. Jag letar inspiration och i mitt sökande stötte jag på de här roliga modellerna! Bilderna är hämtade ur BR. Liljefors vår och sommar katalog 1943.

De badkläder som finns att köpa nuförtiden tycker jag är lite för tunna. Ska man ha nåt så litet på sig så kan det väl åtminstone vara av ett stadigt tyg. Jag vill känna att allt sitter där det ska. Men ylle är nog inte ett alternativ för mig ändå. Har svårt att tänka mig att det kan vara ett skönt och praktiskt material vid sol och bad. Men titta på de underbara applicerade detaljerna.



Här är det andra doningar. Tyget är veckat med hjälp av resårtrådar sydda i kors på avigsidan. Dom är väldigt rara och påminner om en neonorange bubblig badräkt jag hade när jag var liten nån gång på 90-talet.


Sen kan det ju vara bra att skydda håret från sol och saltvatten med en tjusig badmössa!

2 kommentarer:

  1. Fantastiska baddräktsmodeller!

    Och himla mkt fint i butiken idag. Blir en runda till dig på fredag för att unna sig nåt fint. ;)

    SvaraRadera
  2. Du är så hjärtans välkommen!

    SvaraRadera

Jag vill veta vad du tycker!