fredag 16 april 2010

Pricken över i

Idag är jag trött efter att ha varit sjuklig hela veckan. Jag trodde det var vår men det var det visst inte sjukan drabbade även mig! Aldrig är man väl så blek som på våren innan solen fått sätta lite ros på kinderna. Jag är närmast genomskinlig. Man kan behöva piffa sig lite extra och här kommer några roliga och användbara tips ur Stilmönsterjournalen 1951.


Scarfsen hålles i hop med ett matchande band i rosett.


Vänd uppochner på en bukett vårblommor och sätt den på huvudet! Hihi!


Eller lite mindre djärvt. Fäst levande blommor på kragsnibben.


Nytt för våren -51 en stel rosett runt ena ärmen.

Eller varför inte dra en scarf genom knapphålet på jackan eller kavajen -enkelt och chict!

För dig som vågar lite mer matcha scarf och näsduk i samma tyg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill veta vad du tycker!