onsdag 28 april 2010

Designskatt













Jag önskar att svenska sko och klädföretag använde sin designskatt bättre. Det finns många som varit verksamma sedan tidigt 1900-tal och som fortfarande är i full gång. Här uppe syns framsidorna av Tretorns skokataloger för återförsäljare under 40-60-tal. Tänka alla fina modeller som säkert gömmer sig däri. Hade jag varit Tretorn hade jag återanvänt några modeller varje år istället för att hitta på nya märkliga bara för sakens skull. Allt nytt är inte fult men allt gammalt måste inte vara passé. Vill ni se fler av de fina katalogerna hittar ni dem här. Den blå seglarskon som kom 1960 finns att köpa hos rara fröken Anna på Hemlängtan.

1 kommentar:

  1. ÅH! De där seglarskorna har jag i butiken nu! EXAKT DOM! ÅH vad fint! Tack för länken också. KUL! Allt gott / Fröken Anna

    SvaraRadera

Jag vill veta vad du tycker!