söndag 7 mars 2010

Audrey Hepburn

Jag såg Breakfast at Tiffany's för första gången i helgen! Jag förstår inte hur jag kunnat missa denna underbara film. Bilden är från min favoritscen där Audrey Hepbrun sitter och stickar under ett uppstoppat tjurhuvud. Lägg märke till katten som sitter och tittar på. Det hon stickar blir lika stolligt som hennes rollkaraktär den bedårande miss Holly Golightley. En av replikerna lyder som följer.
-I have this strange feeling, 
-that the blueprints and my knitting instructions got switched.
-I may be knitting a ranch house.


Jag blev såklart sugen på mer och ska snarast möjligt lägga vantarna på Funny Face
där Audrey spelar mot ingen mindre än Fred Astaire. Såhär tjusig är hon i sina

balettinspirerade kläder i den filmen. Min filmlangare The Math tipsade mig om
denna rullen. Han kan mycket annat än film också. Kika in på hans blogg.



Audrey Hepburn älskade kläder och visste vad hon klädde i. Tidigt upptäckte hon den
då okände designern
Hubert de Givenchy. Han i sin tur trodde det var superkändisen
Katherine Hepbrun som frågade
efter honom men fick nöja sig med Audrey!


Den här underbara klänningen kommer ur deras samarbete och är också hämtad ur en scen från
Breakfast at Tiffany's.

2 kommentarer:

  1. Ja, den filmen är sweet! jag vill se om den, kan man låna den av dig eller hade du den själv till låns?

    Kul att se att några av "mina" bloggläsare hittat till din blogg - jag tipsade i går om dig! Nu ligger du med på min länlista också. Du är ju så jäkla produktiv! och bra. kram

    SvaraRadera
  2. Klart du ska låna filmen! Pappa köpte den åt mig =). Ja tack för att jag får åka på din pakethållare ett tag! Kramen.

    SvaraRadera

Jag vill veta vad du tycker!