onsdag 3 mars 2010

Ensamvarg

I den här fina lilla lokalen på Simrishamnsgatan i Malmö höll jag till mina första år i butiksbranschen. Det syns inte här på men på den lilla gatsnutten låg även en parabolbutik, ett charkuteriet, ett bagerie, några mobilreparatörer och flera asiatiska importbutiker! Vi var ett fint gäng och trots att jag nog var det mest udda inslaget kände jag mig alltid välkommen. Det känns lite vemodigt att titta på bilder från då. Det var fina tider. Allt var spännande och nytt. En dröm gick i uppfyllelse och jag stod på egna ben.

För nästan exakt två år sedan tog jag det STORA beslutet att bli sambos med skivbutiken Rundgång/Deleted Art ett stenkast bort. Ett litet kliv på kartan men ett stort steg för mig som varit van att styra och ställa själv.


En av de stora fördelarna med att dela lokal är att man slipper sitta själv och titta ut genom fönstret. Hihi...

Och så klart en massa annat t ex större frihet både ekonomiskt och tidsmässigt. Det här var början på en rolig och tokig tid fylld av spännande musik, massor med nya fina vänner och fest fest fest! Vi tycker själva att kombinationen av våra tre butiker är en succé och det finns det andra som tycker också.


Enligt tidningen Vice är vi "the go to place" för den som letar efter kvalitetsmusik, fanzine, kasetter, mint vintage och handgjorda accessoarer i Malmö. Det är bara att tacka och buga! Tackar och bockar gör jag även för Stellan som tagit alla bilderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag vill veta vad du tycker!